Lättläst

Om utbildningarna

På de här utbildningarna
kan du till exempel studera
för att jobba med
bygg och anläggning,
el och energi, fordon,
industriteknik och jordbruk.

Utbildningarna finns på
olika skolor.
Några utbildningar är långa,
andra är korta.

För att bli antagen
måste du ha läst på gymnasiet
eller vara 20 år gammal.
Du måste vara klar med grundskolan.
Ibland får du göra ett prov,
för att visa vad du kan.

Låna pengar

Du kan få studiemedel
från Centrala studiestödsnämnden (CSN).

Experter granskar utbildningarna

Utbildningarna ska hålla en bra kvalitet.
Därför kontrollerar experter
att alla utbildningar följer lagar och regler.

Vill du veta mer?

Kontakta skolan
om du vill veta mer.